Am explicat într-un articol precedent ce este SEO și care sunt principiile pe baza cărora Google decide ce rezultate să afișeze în SERP (Search Engine Results Page sau pagina cu rezultatele de căutare). Dacă nu ai citit încă articolul, te sfătuiesc s-o faci, m-am străduit să-l fac complet, actual și cât mai simplu de înțeles.

Ce este algoritmul de ranking Google?

Algoritmul Google este foarte complex, luând în considerare peste 200 de factori pentru a se asigura că rezultatele de căutare oferite sunt cele mai relevante pentru utilizator. Altfel acesta nu va mai folosi serviciile Google. Google face bani în primul rând din reclame: anunțuri search sponsorizate, display etc., deci fiecare om care nu mai folosește serviciile Google Search înseamnă venituri pierdute pentru companie. Înțelegi deci de ce Google face tot posibilul să ofere cele mai bune rezultate de căutare, iar asta înseamnă muncă constantă de optimizare a algoritmului de căutare.

Dacă ai timp și n-ai ce face cu el poți să citești lista completă a factorilor ce intră în calcul pentru optimizarea pentru motoarele de căutare.

Trebuie să știi și că Google este destul de secretos în ceea ce privește algoritmul. Și e și normal să fie așa, dacă l-ar face public ar fi copiați imediat de competitori. Pe de altă parte, anumiți ‚’’băieți deștepți’’ ar putea încerca să exploateze aceste informații ca să păcălească algoritmul și să crească rapid în rank siteuri de proastă calitate, care în mod normal n-ar avea nicio șansă să ajungă sus în rezultatele de căutare. E ceea ce se numește ’’black hat SEO’’ , am pomenit câteva tehnici de acest tip în articolul precedent. În orice caz, îți recomand să te ferești de orice practică Search Engine Optimization sau de orice expert SEO care nu îți prezintă încredere sau care ridică suspiciuni.

Dată fiind această ’’discreție’’ a Google în ceea ce privește algoritmul, e mai greu să faci SEO și să măsori rezultatele, sau să stabilești cu precizie relații de cauzalitate decât în cazul PPC, de exemplu. Rezultatele unei acțiuni SEO nu apar aproape niciodată imediat, ci pe termen mediu sau lung (3 – 6 luni de multe ori), și de multe ori e nevoie de mai multe optimizări ’’mici’’ pentru a obține o ameliorare notabilă.

Care sunt cei mai importanți factori SEO?

Cu peste 200 de criterii potențiale de optimizat pentru a te poziționa cât mai bine pe motoarele de căutare, fără să știi exact ce greutate are fiecare în algoritm, și fără să poți stabili cu precizie matematică efectele acțiunilor tale SEO, te poți simți pierdut sau să nu știi cu ce să te apuci. Vestea bună este că, pe baza informațiilor oferite de Google, așa sărace cum sunt, dar și a experienței acumulate de experți și agențiile SEO de-a lungul anilor, se poate stabili un clasament al celor mai importante criterii SEO.

Îți prezint aici, sub formă de infografic, pentru o înțelegere mai rapidă și mai ușoară, un clasament al celor mai importante criterii SEO. Acest clasament a fost realizat pe baza unui chestionar la care au răspuns 133 de experți SEO, dând o notă de la 1: total lipsit de importanță, la 5: esențial, fiecărui criteriu din listă.

Cele mai importante criterii SEO în 2020 - Infografic
Cele mai importante criterii SEO în 2020 – Infografic
Cele mai importante criterii SEO în 2020 – Infografic

Concluzii: cum ajungi pe prima pagină Google

În linii mari, trebuie să te concentrezi pe crearea unui conținut original și de calitate. E nevoie de asemenea să obții backlinkuri de calitate, de la siteuri relevante și cu Page Rank mare. Pentru a fi primul afișat de motoarele de căutare, siteul tău să fie optimizat și din punct de vedere tehnic. Evident, fiecare expert SEO va avea o altă părere, un alt clasament al importanței factorilor de ranking, dar de asigur că marea majoritate ar fi de acord cu acest infografic. Cei care nu vor fi de acord probabil nu sunt suficient de buni la optimizarea pentru motoarele de căutare.

Sper ca acest infografic să-ți fie de folos și să lămurească măcar o parte din întrebările tale. Cum spuneam, SEO e un domeniu relativ opac și greu de măsurat prin definiție. E destul de greu să stabilești relații clare de cauzalitate sau să evaluezi cu precizie impactul unui factor de ranking sau al unei acțiuni de optimizare. Folosește acest infografic ca un indicator, ca o busolă care îți arată direcția spre rezultatul dorit. E la latitudinea ta ce traseu alegi ca să ajungi acolo.

Spune-mi ce părere ai despre acest infografic, e primul pe care îl fac. Nu ezita să lași un comentariu la acest articol dacă ai o întrebare sau o nelămurire.

https://expertmarketingonline.ro
Do you like Ungureanu Andrei's articles? Follow on social!
Comments to: Infografic – Cele mai importante criterii SEO în 2020

    Your email address will not be published.

    Attach images - Only PNG, JPG, JPEG and GIF are supported.

    Login

    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.